ســــآربــــآלּ
ســــآربــــآלּ

پیروی از امام زمان(عج)

شیعه به معنی پیرو است و از وظایف شیعیان در دوران غیبت، پیروی از امام عصر(ع) و عمل نمودن به آداب مربوط به آن حضرت است.

امام صادق(ع) از پدران گرامیشان(ع) روایت می کنند که حضرت علی(ع) در مسجد کوفه بر فراز منبر فرمود: خداوندا! ناگزیر باید در زمین، تو را حجتی بر آفریدگانت باشد که آنان را به دین تو راهنمایی کند و دانش تو را به آنها بیاموزد تا حجت تو از بین نرود و پیروان اولیایت –پس از این که به وسیله او هدایتشان نمودی- گمراه نگردند، حجتی که یا آشکار است و از او فرمانبرداری نمی کنند یا مخفی است و در انتظار اویند. آنگاه که مردم در مسیر هدایتند، اگر حجت تو از آنها غایب و مستور باشد، همانا دانش او و آداب و رفتار او در دلهای مومنین پایدار است و مومنان به آداب او عمل می کنند.«کمال الدین 302 ح11»

امام زین العابدین(ع) فرمودند: قریش بودن و یا عربی بودن، هیچ ارزشی ندارد مگر با تواضع و فروتنی. و بزرگواری نیست مگر به تقوا و پریهزگاری. و هیچ عملی{در پیگاه خداوند، مقبول} نیست مگر با نیت{خالص}. وهیچ عبادتی{پذیرفته} نیست مگر با فهم و درک عمیق. آگاه باشید! همانا مبغوض ترین مردم نزد خداوند، کسی است که خود را پیرو امامی بداند و از کارهای او پیروی نکند.«کافی 8/234 ح312»

امام صادق(ع) فرمودند: ما کسی را مومن نمی دانیم تا این که پیرو و خواهان تمامی دستورات ما باشد. بدانید! از جمله موارد پیروی و خواستن فرمان ما، ورع و پرهیزگاری است. پس خود را به آن بیارایید تا خدا شما را رحمت کند و با آن دشمنان ما را چاره کنید تا خدا شما را بلند مرتبه گرداند.«کافی 2/78 ح13»

از حماد لحام(گوشت فروش) نقل شده است که امام باقر(ع) به فرزندانشان امام صادق(ع) فرمود: ای فرزندم! اگر در کارهایت با من مخالفت نمایی، فردای قیامت در جایگاه من نخواهی بود. آنگاه امام صادق(ع) فرمودند: خداوند ابا دارد از این که گروهی را که دوستدار مردمی هستند ولی در عمل خود، با آنان مخالفت می کنند.در روز قیامت با آن مردم در یک جایگاه قرار دهد. نه! به پروردگار کعبه قسم! هرگز چنین نمی کند.«کافی 8/253 ح358»

 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:




نوشته شده در تاريخ شنبه 5 شهريور 1390برچسب:, توسط یه منتظر
   درباره وبلاگ

   آرشيو مطالب

   آخرين مطالب

   نويسندگان

   پيوند ها


   دانشنامه مهدویت

   پيوندهاي روزانه

   لوگوی دوستان

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 17
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 17
بازدید ماه : 238
بازدید کل : 160277
تعداد مطالب : 122
تعداد نظرات : 34
تعداد آنلاین : 1

اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً

خدمات وبلاگ نويسان جوان

انواع کد هاي جديد جاوا تغيير شکل موس